Van warm naar koud.. - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Laura Huber - WaarBenJij.nu Van warm naar koud.. - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Laura Huber - WaarBenJij.nu

Van warm naar koud..

Door: laurahuber

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Juli 2012 | Vietnam, Ðà Lạt

Hoi hoi iedereen!

Daar ben ik weer. Poeh wat zie je hier veel, het is af en toe wel lekker om een dagje niks te doen zeg.

We zitten nu al weer in Dalat, wat gaat de tijd snel! In Nha Trang echt een paar heerlijke dagen gehad. De eerste dag hebben we een rondje gelopen en hebben we de 'witte budda' gezien. Wat een gigantisch ding was dat, wel 24 meter hoog! Voor donderdag hadden we een tripje geboekt met een boot. Helaas werd ik die ochtend ziek, en moesten we dat annuleren. Maar gelukkig konden we de trip nog verzetten naar vrijdag. Ik voelde me gelukkig vrijdag ook al weer wat beter, dus zijn we mee gegaan op de trip. Wat is de haven in Nha Trang een chaos zeg! Echt niet normaal. Alle boten botsen tegen elkaar terwijl ze op zoek zijn naar hun ligplaats. Ze hebben ook niet voor niks hele grote banden als stootwillen ;) Als eerst gingen we naar een museum waar alle zeedieren die in de zee bij vietnam leven werden tentoongesteld. Daarna zijn we doorgevaren naar een plaats waar we konden snorkelen. Door zo'n rietje blazen was niks voor mij, hahah, dus gewoon een flinke hap adem nemen, en dan hop, onderwater. Prachtig, wat je allemaal wel niet zag! Allemaal aparte vissoorten, inclusief zeeslangen. Na de lunch kregen we een soort van 'live band' aan boord. En jaja, ik heb samen met de gids voor alle mensen aan boord 'ik heb een potje met vet' mogen zingen, hahaha. (ze waren wat liedjes aan het zingen, en ineens leek het hem leuk om met mij een nederlands liedje te zingen.. Het liedje had hij trouwens uitgekozen hoor, haha) Na mijn geweldige zangkunsten (uhm... ) zijn we weer gaan zwemmen. Heel grappig was de drijvende cocktailbar. Al zwemmende allemaal cocktails drinken, wat een apart land is dit toch!

Een leuk detail trouwens. Blijkbaar hebben die Vietnamezen hier niet door dat 'een boottrip' betekend dat je op zee gaat. Na een half uur hingen verschillende mensen al over de rand van de boot, of boven een zakje te spugen.. Lekker detail ofniet? haha.

Toen we terug kwamen van de boottrip zijn we nog even naar de Champ torens gegaan. En toen teruggelopen via het 'vissers-dorpje-deel' van Nha Trang. Natuurlijk moesten we weer hopeloos verdwalen en allemaal dode straatjes tegen komen, hahah. Maar uiteindelijk de weg terug gevonden, en nog een avond/nacht strandwandeling gemaakt.

Trouwens die dag dat ik ziek was, is lennart met wat Vietnameze vrienden van hem naar hun Universiteit gegaan. Uiteindelijk was ik het binnenzitten ook wel zat, en ben ik even bij het strand gaan zitten. Verbazingwekkend dat ik nog steeds niet gewend ben aan dit land. Een voorbeeld. Er loopt een vietnamees vrouwtje voorbij, duikeld half in de prullenbak, met haar hoofd en haren tegen de bovenkant aan die er nou niet bepaald schoon uitziet. Haalt iets uit de prullenbak en loopt door. Ik was banaantjes aan het eten, en ze zag me zitten. Toen heb ik haar een banaantje aangeboden. Helemaal dankbaar kwam ze voor me op de grond zitten, en at het banaantje vol ongeloof op. Ze bleef me ook echt aanstaren alsof ik een of andere god was, echt apart! Voelde toch wel als een goede daad, om z'on vrouwtje wat banaantjes te geven, hahah.

We zitten nu al weer in Dalat. Wat is het hier koud en regenachtig vergeleken met de rest van Vientam. Van 34 graden naar 24 is een hele overgang! Gister hebben we wat rondgelopen, en vandaag hebben we een tour gedaan met een bus (voor maar 12 dollar! Incl. eten etc) om de omgeving een beetje te kunnen zien. Zo hebben we een paleis gezien van een koning. Gossie, wat een lelijk paleis was dat zeg! Jullie zullen het wel begrijpen als ik eindelijk die fotos erop krijg. Het leek net een of ander vies instituut ipv een paleis! Ook nog 'crazy house', de 'valley of love', een bloementuin (waar ze geen worstjes verkochten, terwijl we daar zoveel zin in hadden :( ), en nog een waterval. En jaaaja, eindelijk: Ik heb op een olifant gereden :D Hahah. Eigenlijk vond ik het wel heel zielig.. die beesten stonden de hele dag daar, aan hele korte kettingen. Maar, lennart en ik hebben ons ervan overtuigd dat we goed werk hadden verricht. 1. onze olifant kreeg banaantjes van ons. 2. de olifant was even verlost van de ketting. 3. ze hebben nu weer meer geld om (hopelijk!) aan die olifanten uit te geven. Wel apart om op zo'n reus te zitten zeg! En schommelen dat ie deed, haha. We hebben ook nog door water heen gelopen, was wel een mooie (maar korte.. ongeveer 10/15 minuutjes) route.

Poeh wat een verhaal alweer. Ik ga maar eens ophouden, hou hier al een tijdje de computer bezet, daar zijn ze niet zo blij mee, haha. Morgen gaan we naar Mui Ne, even een dagje lekker strandhangen. Daarna door naar Saigon, de Mekong en dan alweer in Cambodja :D
Ik las trouwens dat jullie mooi weer krijgen, wat lekker! Oftwel: Geniet van het mooie weer! :)

Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðà Lạt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 November 2016

Brisbane

17 Oktober 2016

Australië

18 Oktober 2012

Twee maanden later

17 Augustus 2012

Op naar huis!

08 Augustus 2012

Cambodja!
Laura

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 9957

Voorgaande reizen:

23 Juni 2012 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: