Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Huber - WaarBenJij.nu Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Huber - WaarBenJij.nu

Australië

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Hoi Iedereen!

Hier ben ik weer, maar deze keer vanuit Australië in plaats van Azië. Echt heerlijk om nu eindelijk op weg te zijn! Het backpackers leventje is alleen wel echt weer even wennen, maar daar gaan jullie in de aankomende verhalen waarschijnlijk van alles over horen ;)

Want met de gedachten: 'ah ik ben 4 jaar geleden al door Azië heen gegaan, dus ik red het nu wel alleen' en 'de Australian Backpackers regelen het allemaal wel voor me', kom je er toch niet helemaal blijkbaar. Maar ik ben aardig op weg! Laten we maar bij het begin beginnen.

Het afscheid en de vlucht. Gek om voor zo lang afscheid te nemen van iedereen! Maar tegelijkertijd ook wel heel fijn om na alles, eindelijk al je spullen bij je te hebben en gewoon te gaan! Maar god, wat is Australië ver weg. 11 uur vliegen naar Bangkok, 3,5 uur naar Taipei (waar we een dagkamer hadden in een hostel) en daarna nog 9 uur naar Sydney. Tijd genoeg dus om de rest van de groep te leren kennen! (voor iedereen die het nog niet wist, ik heb m'n reis met de organisatie Australian Backpackers geboekt, daarom reis ik met een groep van 25 man voor de eerste 5 dagen)

In Taipei hadden we nog een rondje gelopen, maar we hadden kort tijd en het was (helaas) in een voorstad van Taipei, dus we konden niet echt het centrum in.

Maar na die hele lange reis,met toch af en toe wat turbulentie, kwamen we aan! Gelijk door naar het Opera House om daar een groepsfoto te maken en daarna naar het hostel. Heel onwerkelijk dat je hier dan toch echt bent.

Dag 2 was de regel dag, daar ga ik jullie maar niet mee vermoeien. Wel begon ik me steeds drukker te maken, bijna iedereen leek toch wel iets van een idee/plan over hun reis te hebben en ik had helemaal niks. Ik had zelfs geen lonely planet. Mijn plan was om hier alleen te gaan werken zodat ik met genoeg geld door kan naar Nieuw Zeeland en Azië. Maar ineens bleek Australië toch ook wel een heel gaaf land te zijn haha. Tijd dus om mijn plan een beetje om te gooien en me te gaan verdiepen in Australië.

Dag 3: surfen. Dat durfde ik nog even niet aan vanwege mijn nek, dus tijd om van alles uit te zoeken en m'n cv in orde te maken.

Dag 4: op naar de Blue Mountains en het wildlife! Prachtige natuurgebieden, een hike, mooie uitzichtpunten vol met selfie makende toeristen en natuurlijk op de foto met een kangaroo en Koala!
En gelukkig was de stress weer wat gezakt, haha. Want ik heb een plan: Ik ga dinsdag 18 okt met het vliegtuig naar Cairns. Dit ligt wat noordelijker, waardoor het daar nu beter weer is dan in Sydney. Over een paar weken wordt het er echter regenseizoen, dus vandaar dat ik nu gelijk al ga. Vanaf daar wil ik via de oostkust naar beneden proberen te reizen en onderweg een baan (in the outback of in een strandtentje) zoeken. Klinkt als een prima plan toch? Ik heb er dan ook best lang over gedaan om dit te bedenken. En natuurlijk kon ik niet kiezen tussen dit of Melbourne. Of Darwin. Of misschien de westkust. Of toch Cairns? Ach, jullie kennen me wel haha. Maar beslissing gemaakt, en vliegticket naar Cairns geboekt!

Dag 5:
De laatste dag met de groep van de Australian Backpackers! Nadat we zaterdagavond uit zijn geweest, hadden we de volgende dag een City Trip door Sydney. Het Opera House, The Rocks en lekker uit eten. Daarna ging ik samen met 6 mensen van de groep nog naar een ander, iets goedkoper hostel in de buurt van Sydney centrum. Dit betekende dus dat we savonds laat 1,5 uur met de bus moesten, met al onze overvolle backpacks en drie keer moesten overstappen van bus. Een goeie vuurdoop haha!

En vandaag (17-10) vanuit het nieuwe hostel naar het huis van een kennis (Rosanna) van een meisje (Kim) die ook bij mij in de groep zat van australian Backpackers, gegaan. Deze vrouw (Rosanna) woont in Sydney en daar mogen we vannacht met z'n drieën bij blijven slapen. En ze brengt ons zelfs naar het vliegveld morgen ochtend! Ontzettend fijn en lief. En heel gaaf om een nachtje te blijven slapen in een echt Australisch huis!

Zodra we in Cairns zijn ga ik naar een ander hostel dan de andere twee meiden die hier nu ook zitten in dit huis. Dat betekend dus dat ik vanaf morgen echt alleen ga reizen! Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden. Gelukkig ben ik niet helemaal alleen, het hostel waar ik heen ga klinkt heel gezellig en er zijn best veel mensen van de groep van de Australian Backpackers die ook naar Cairns gaan. In Cairns ben ik van plan wat Tours te doen en te kijken hoe ik weer naar het zuiden kan reizen.

Ik ben heel benieuwd wat de komende dagen gaan brengen!!

Veel liefs!

  • 17 Oktober 2016 - 17:08

    Bram:

    Leuk verhaal. Ik denk dat ik 't maar uitprint en vanavond de landkaart erbij pak. Mijn geografische kennis van Australië is praktisch nihil. Ik wist wel, dat van hier af gezien, het ver weg is.
    Succes met alles. Ben benieuwd naar het vervolg.

    Groetjes,

    Bram

  • 17 Oktober 2016 - 20:06

    Mich:

    Hoi Laura,

    Je hebt best wel een drukke en ook leuke week achter de rug, zo lijkt me. En ook wel gelijk een beetje 'in het diepe' krijg ik de indruk.
    Cairns is ligt 'wat' noordelijker schrijf je, maar voor Nederlandse begrippen is het een heel eind :-). Hopelijk vind je leuk werk onderweg, ben benieuwd!

    Groetjes,
    Mich

  • 18 Oktober 2016 - 13:07

    Sophie:

    Ha Lau!

    Fijn dat je goed bent aangekomen! En leuk dat je gaat schrijven, ik ga je verhaal zeker volgen. Ben nu alweer jaloers ahah. Ik zou je geen druk maken over je plan/lonely planet, dat komt allemaal vanzelf. Als je in hostels met andere backpackers zit ga je je plan waarschijnlijk toch nog vaak aanpassen ;). Slim om meteen naar Cairns te gaan! Het is daar namelijk straks niet alleen regenseizoen maar ook kwallenseizoen, waardoor je verplicht met wetsuit het Great Barrier reef in moet omdat je anders akelig gestoken kan worden. Maar je zult genoeg verhalen horen tijdens je tours en mensen die je spreekt daar. Supergaaf iig!

    Liefs Soof

  • 18 Oktober 2016 - 23:58

    Conrad Huber :

    Hallo Laura!
    Leuk om je eerste schrijfsels te ontvangen. Lijkt mij best spannend hoe alles verder gaat. In elk geval wens ik je heel veel leuke ervaringen down under!
    Groetjes, Opa C.

  • 21 Oktober 2016 - 19:46

    Femke:

    Jeeetje, backpacken klinkt al als hard werken en pittige 'work-out' met bepakking.
    Wel gaaf ! Hoe bevalt het alleen reizen? Of ben je daar nooit 'alleen' in het land van de backpackers?
    Benieuwd naar je volgende verhaal. Liefs fem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 November 2016

Brisbane

17 Oktober 2016

Australië

18 Oktober 2012

Twee maanden later

17 Augustus 2012

Op naar huis!

08 Augustus 2012

Cambodja!
Laura

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 9951

Voorgaande reizen:

23 Juni 2012 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: