Goodbye Saigon! - Reisverslag uit Châu Ðốc, Vietnam van Laura Huber - WaarBenJij.nu Goodbye Saigon! - Reisverslag uit Châu Ðốc, Vietnam van Laura Huber - WaarBenJij.nu

Goodbye Saigon!

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 Juli 2012 | Vietnam, Châu Ðốc

Zo, daar ben ik weer. Bah, wat zijn hier veel muggen zeg! We zijn alvast begonnen met die anti-malaria pillen, en dat is maar goed ook denk ik!
Trouwens, die Vietnamezen kennen helemaal geen privacy hier zeg. Of in ieder geval; ze kennen het woord niet. Er stond net een man, pal achter me, over mijn schouder mee te kijken naar wat ik aan het doen was op de computer. Dus ik draai me om, en zeg: kan ik iẽts voor u doen/wat is er? Schud hij 'nee', en blijft hij gewoon over mijn schouder meekijken. Volgende tactiek: Hem net zolang aanstaren tot hij doorheeft dat hij best ergens anders mag gaan staan. Dat werkte gelukkig, hij liep uiteindelijk weg, terwijl hij me heel vreemd aan bleef kijken.. Rare mensen die Vietnamezen..

Oww, hahah nog een leuk weetje; onze gids van vandaag had het over 'china town' in Saigon. Hahah, een China town tussen al die spleetoogjes hier.. Ik vraag me af hoeveel anders dat eruit ziet dan het ' gewone ' deel van de stad ;D

Zo, we zijn al weer een stukje verder dan eerst. Via Dalat zijn we maandag de 23e naar Mui Ne gegaan met het hoppeligste busje dat er maar bestaat. En wat een kuilen zater er in de weg, haha. En we zaten ook nog eens helemaal achterin, dus dan kan je wel nagaan hoe erg we op en neer stuiterde. Die bussen lijken trouwens allemaal wel klaar voor de sloop te zijn. Toen we naar Dalat gingen hadden we een hele grote bus, en die maakte al niet zo'n goed geluid (ken je dat, dat als je koppeld en je vergeet je voet van het gaspendaal af te halen, dan heb je zo'n hard geluid? (na zo'n 5 rijlessen, was ik prof in het maken van dat geluid, maar misschien ben ik de enigste, hahah) ) In ieder geval, die bus maakte bij iedere keer dat hij schakelde ook dat geluid. Dat vonden we al niet zo goed klinken. En ineens kwam de bijrijder naar achter gerend, begon te ruiken, zijn spleetoogjes veranderde ineens in koeienogen, en hij rende weer naar voor. De bus stopte gelijk, en hij rende de bus uit. Nouja, iedereen die mij een beetje kent, weet waarschijnlijk wel dat ik als een van de eerste ook met koeienogen en happend naar adem de bus uit sprintte. Lennart bleef natuurlijk rustig zitten, want dan had hij de zak chips eindelijk voor zichzelf, en ach, die rookwolk die achter uit die bus kwam, die stelde toch helemaal niks voor? hahah, wat een verschil bestaat er toch tussen mensen. Na wat gesluitel konden we uiteindelijk gelukkig weer doorrijden ;)

In ieder geval, haha, ik dwaal af. In Mui Ne aangekomen hadden we een onwijs mooi hotelletje. Heel schattig, direct aan de zee, en leuke mensen. Even lekker uitwaaien dus! De volgende dag (dinsdag) zijn we van Mui Ne naar Saigon (Ho Chi Min-city) gegaan. Wat een mooie (GROTE!) stad is dat zeg! Heel ruim vergeleken met Hanoi, en het stink er helemaal niet zo erg als we gewend zijn in de steden. Het rook er zelfs lekker zo af en toe. Je kon duidelijk merken dat deze stad wat verder ontwikkeld is dan bijvoorbeeld Hanoi. De eerste dag hebben we daar een rondje gelopen. De tweede dag zijn we naar de Chu-Chi-tunnels gegaan. (als ik het zo goed schrijf teminste, google is hier te sloom om het even op te zoeken. ;) ) Hier heeft de Vietcong gestreden tegen de Amerikanen en de Fransen. Het was een hele boeiende tour, we hebben de boobietraps gezien, de wapens, en natuurlijk de tunnels. Lennart heeft zelfs door de tunnels heen gelopen, voor mij waren ze echt te smal helaas. Ook hebben we nog mogen schieten met en AK 47 (geloof ik) Dat was in ieder geval het wapen van de Vietcong. Hiermee konden ze ook onder water schieten. Echt vreemd om een schot te lossen, ik vond het vooral doodeng. Gelukkig kon er niet veel mis gaan, en na 5 kogels kon ik weer opgelucht ademhalen. Dat er mensen zijn die daar ooit echt hun eigen leven mee hebben moeten verdedigen.. Erg bijzonder!

Vrijdag zijn we naar de Mekong toe gegaan via een 3-daagse trip en dan eindigen we in Phom Phen, cambodja. Vrijdag hebben we wat rond gevaren, in een grote boot, maar ook in een klein roeibootje door de kleine riviertjes heen. S' avonds hadden we een onwijs mooi hotel! (vergeleken met het hotel daarvoor, waarbij we beschimmelde kussens kregen, en de wc eruitzag alsof ie nog nooit schoon was gemaakt.. :) ) Maar dit was echt een mooi hotel! Een gigantische douchekop, alles glimde en blonk, en het was schoon! :D Ook het bed was heerlijk zacht en schoon! Daar waren we echt even aan toe. Vandaag moesten we vroeg op, en zijn we naar een markt op het water gegaan. 'De biggest floating market of the mekong'. Ze verkochten er alleen fruit, en was niet zo exoctisch als we gehoopt hadden, maar het was wel bijzonder om te zien. Ook hebben we nog een boomgaart gezien, waar ze allemaal groentes verbouwen. Daarna zijn we doorgegaan met de bus naar Chau Doc. Dit is helaas weer een gewoon 2 sterrenhotel, die muf ruikt, schimmelplekken bevat, en de badkamermuur stopt halverwegen, dus je kan gezellig met elkaar blijven praten terwijl je op de badkamer bezig bent... haha, wat een privacy! Maar het bed lijkt gelukkig schoon, dus ik ga zo heerlijk slapen!

Ik wordt echt kompleet lekgestoken door muggen hier, dus ik ga snel weer naar boven! Morgen gaan we nog naar een vismarkt, en wat rondvaren en dan op naar de grens van Cambodja, door naar de hoofdstad van Cambodja! :D
Nog drie weekjes te gaan, en heb er al weer 5 gehad, wat gaat de tijd toch snel!

Heel veel liefs!

  • 01 Augustus 2012 - 05:01

    Aart:

    Wat leuk om te lezen ,je schijft leuk laura
    En dat van lennart !!!Ja ....haha
    Nog veel plezier
    gr aart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Châu Ðốc

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 November 2016

Brisbane

17 Oktober 2016

Australië

18 Oktober 2012

Twee maanden later

17 Augustus 2012

Op naar huis!

08 Augustus 2012

Cambodja!
Laura

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 9956

Voorgaande reizen:

23 Juni 2012 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: