Waw, waw, en nog eens waw! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Laura Huber - WaarBenJij.nu Waw, waw, en nog eens waw! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Laura Huber - WaarBenJij.nu

Waw, waw, en nog eens waw!

Door: laurahuber

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 Juli 2012 | Vietnam, Hoi An

WAW! haha, wat een prachtige stad is Hoi An, echt geweldig! Ik ga hier niet meer weg, hahah.

Poeh, wat ben ik blij dat ik eindelijk een computer heb. We hebben hier een hotel in Hoi an, en daar staan 2 computers in de Lobby. Die mag je gewoon gebruiken, als ze niet bezet zijn. Ze waren de hele ochtend bezet door 4 jongeren -.-' , erg jammer. Maar gelukkig kan ik nu :D

Nou daar gaan we:
We zijn zondagavond (8 juli) nadat we 'doei' hadden gezegd tegen milan in de nachtbus gestapt in Ha Noi naar Hue. Wat een leuke bus was dat trouwens! Links, rechts en in het midden had je stapelbedden staan, en ze waren zo groot dat zelfs lennart zijn benen kwijt kon! We hebben dus 14 uur heerlijk geslapen! Wel jammer is dat die Vietnamezen hier hele andere normen en waarden hebben. Woorden zoals 'privacy' en ' eigen ruimte' kennen ze hier blijkbaar niet. Dat was te merken toen er (lennart sliep onder in het midden, en ik onder bij het raam) een vietnamees tussen ons in, in het al veel te smalle gangpad ging liggen. Hophop, hij gooide onze tassen en schoenen ergens anders heen, en hij ging liggen. Erg fijn, want hij stonk, en net toen ik weer bijna in slaap viel, ging hij bellen met de hardste stem die ik ooit heb gehoord -.-' Maar blijkbaar was mijn blik zo dodelijk dat hij snel weer wegging. Oftwel we konden rustig, en met een beetje ruimte weer lekker verder slapen.

Aangekomen in Hue zijn we gelijk op zoek gegaan naar een hotel. Het was nog maar 10 uur s' morgens, dus we hadden nog een hele dag te gaan. Uiteindelijk hebben we een onwijs mooi hotel gevonden voor maar 6 euro pp. We hebben die dag een tour gemaakt op achterop een scootertje. We zijn zo wat tempels en koninklijke paleizen af gegaan. Hue staat immers bekent om zijn koninklijke stad/verleden. Prachtige tempels/paleizen! Het was er alleen wel echt heel heet(zoals blijkbaar overal in Vietnam). S' avonds lekker uit eten geweest en Sambuca (schrijf je dat zo?) gedronken. Soph, mech, caro en Elien: HEEL APART maar echt lekker! Moeten ze ook in 'de drie' invoeren, haha. Ze staken eerst de sambuca aan, zodat hij brandde, goten het al brandend in een ander glas, en snel het andere glas erover heen, en drinken maar. Ik was bang dat de alcohol eruit was gegaan, maar, hahah, geloof mij; dat was echt niet het geval. ;)

De volgende dag (dinsdag 10 juli)lekker in een parkje gehangen en geluierd, en om 13.30 ging onze bus alweer. Op naar Hoi An!

Aangekomen in Hoi An zag het er helaas niet zo leuk uit als we gedacht hadden (zoek maar eens wat plaatjes van hoi an op, ziet er echt prachtig uit! Maar zo zag het er in de buurt van het busstation helaas niet uit :( ) S' avonds zijn we toch maar een rondje gaan lopen, richting het centrum. Het zag er wel schattig uit, maar niet zoals we verwacht hadden. Uiteindelijk liepen we door een donker steegje richting het centrum, en toen we eenmaal dat steegje door waren, waren we even stil van wat we zagen. Wat een prachtige stad is dit! Overal hingen (brandende) lampionnetjes, kaarsjes, mooie bloemen en schattige huisjes.

Ik hoop dat ik de fotos er snel op kan zetten, want die zijn echt onwijs mooi geworden! We hebben gisteravond trouwens ook een tour geboekt met een motor. Dat betekend dat we a.s. donderdag 12 juli van 8 tot 5 met 2 motors en 2 gidsen door de omgeving van Hoi An, de bergen en My Son gaan touren. Een gids hebben we al ontmoet, een hele leuke man die goed engels kan. Hij heeft ook al in het AD (Nederlandse krant ;) ) gestaan trouwens. Heel veel positieve recensies, dus dat belooft een leuke dag te worden. Hij blijkt heel veel te praten, en om het half uur even te stoppen, ergens uitleg over te geven of langs te gaan bij echte bergstammen, en dan weer door. Op een echte motor leek ons sowieso wel heel tof!

Nou, vandaag hebben we lekker uitgeslapen. (6 uur was Lennart al weer wakker, dus rond half 8 ben ik ook maar mijn bedje weer uitgekropen, haha) Daarna hebben we een fietsje gehuurd, en zijn we naar het strand gefietst. Prachtig palmbomenstrand, en het uitzicht over zee en de eilandjes was werkelijk adembenemend! Het fietsen is hier trouwens wel een apart iets zeg! HEEL goed uitkijken, en van de meest onverwachste dingen moet je niet opkijken. Scooters die je ineens tegemoet komen rijden aan de verkeerde kant van de weg, bussen die recht op je af lijken te rijden, nog meer scootertjes die ineens uit een zijstraatje schieten en zonder op of om te kijken de weg op schieten. Mensen kijken hier blijkbaar echt niet uit, en het begrip ' dooie hoek' is hier zo goed als onbekend geloof ik. Maar als je zelf gewoon rustig fiets en goed oplet blijkt het allemaal gewoon te kunnen. Nu lekker siesta houden, en vanavond weer het stadje in. Waarschijnlijk ga ik hier een jurkje laten maken trouwens, Hoi an staat o.a. bekend om om zijn kleermakers.

Poeh, ik heb jullie nu wel weer flink bijgepraat geloof ik. Sorry, ik hoop niet dat ik veel spelfouten heb gemaakt. De spellingscontrole kan ik hier niet aanzetten. Daarbij komt, we hebben vlak voor de siesta weer een (ONWIJS LEKKERE) fles sambuca gekocht, die we toch wel echt aan moesten breken. Dus dat helpt geloof ik ook niet echt mee aan mijn nederlandse spellingskunsten, haha.

Lekker even slapen zo, en tot de volgende keer!
Veel liefs, en een hele dikke knuffel van mij!

  • 11 Juli 2012 - 09:03

    Anne :

    : )

  • 12 Juli 2012 - 03:52

    Aart:

    Laura geweldig verslag Spellings controle?? wat maakt het uit zouden ze in vietnam zeggen. Veel plezier met de motorrit en ik wacht op het vervolg.
    Gr aart

  • 15 Juli 2012 - 15:25

    Mien:

    Heel veel plezier van Mien, en ik vond de foto's erg mooi!!!

  • 16 Juli 2012 - 19:40

    Pauline:

    Ik ben heel goed in spellingscontrole, maar gezien mijn verleden met Marian waag ik mij daar niet meer aan haha!
    Fijn dat je een computer in het hotel hebt, ik vond het weer een geweldig verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 November 2016

Brisbane

17 Oktober 2016

Australië

18 Oktober 2012

Twee maanden later

17 Augustus 2012

Op naar huis!

08 Augustus 2012

Cambodja!
Laura

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 9957

Voorgaande reizen:

23 Juni 2012 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: