Ha Long Bay, één van de 7 wereldwonderen. - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Laura Huber - WaarBenJij.nu Ha Long Bay, één van de 7 wereldwonderen. - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Laura Huber - WaarBenJij.nu

Ha Long Bay, één van de 7 wereldwonderen.

Door: laurahuber

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Juli 2012 | Vietnam, Cát Bà

Daar ben ik weer! Momenteel zit ik zo rood als een kreeft achter het laptopje te typen. Ieder dingetje wat ik aanraak doet echt onwijs veel pijn, haha. kwestie van te laat zonnebrand smeren, en het feit dat zonnebrand hier toch niet blijkt te werken. Nou laten we bij het begin beginnen.

Woensdagochtend zijn we met het busje en de boot (allemaal kotsende kindjes op die boot, erg fijn.. -.-' ) naar Cat Ba toe gegaan. Dat is een eiland in Ha Long Bay. Ik snap nu wel waarom het een van de 7 wereldwonderen is en op de Unesco-lijst staat. Werkelijk prachtig daar! Nadat we een hotelletje hadden geboekt (geen enkele douche blijkt hier de stand 'warm' te kennen. Gelukkig is het buiten ook zo warm dat een koude douche helemaal niet erg is, haha) zijn we een rondje gaan lopen. We kwamen al snel uit op een prachtig strand, dat je alleen via gangetjes onder rotsen door kon bereiken. Daar een lekker koud biertje genomen, en gelijk het water in gesprongen. Wat is het hier toch HEET! Als avondeten had ik die avond krab gegeten. Echt vreemd hoe dat hier gaat. Jij wijst een nog levende krab aan, ze pakken 'm voor je uit het water, koken 'm , en je hebt je krab. Met ogen en al, bahbah. Maar wel heel leuk om een keer geprobeerd te hebben! Maar, dan komt het moment; hoe eet je zo'n ding? Gelukkig had de ober door dat wij er niet helemaal uitkwamen, en deed voor hoe ik de krab open kon breken. Echt de lekkerste krab die ik ooit heb gegeten!

Donderdag hebben we een boottocht gemaakt. Van 8 uur s'ochtens tot 5 uur smiddags, wat een lange dag, en wat was het er heet! Het was een donkerbruine boot, dus zonder slippers kon je nog geen stap verzetten of je verbrandde je voeten al!

Op de boot zaten ongeveer 19 mensen. Daaronder zaten ook 2 boeddhisten. Na even een kort gesprekje gevoerd te hebben met de vrouwelijke boeddhist, wou ze met ons op de foto. Daarna drukte ze 2 van geld gevouwen zwaantjes in mijn handen. Ze zei dat ik het meer nodig had dan zei.
Dus ik vroeg wat het was, dus hier komt ie:

Ze zei dat we geluk hadden, ze was net een paar dagen eerder naar een tempel geweest. In die tempel was een man van 90 een tijd geleden gestorven in de houding waarin boeddha ook altijd zit. (Dat blijkt heel bijzonder te zijn?) Dus ze ging daar heen, en wou wat geld geven een een non die die man had zien sterven/ er toen der tijd bij was geweest. Maar dit sloeg de non af, en gaf juist haar geld. Van dat geld had ze die zwaantjes gemaakt.
Mijn volgende vraag: Waarom zwaantjes?
Haar antwoord: Dat daar een verhaal achter zat, en als ik zou googlen op 'handmade swan' dan zou ik het vanzelf vinden. De boeddhisten blijken dus ook met de tijd mee te gaan, haha.

Het enigste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is het volgende:

Zwaan
Symbool voor eeuwige trouw. Zwanen zijn in vrijwel alle culturen symbool voor liefde, wijsheid, kracht, elegantie en harmonie. Er is geen beter symbool om mee af te sluiten.

Wat ze er wel bij zei, was dus dat wij dit meer nodig hadden dan haar. Het stond voor liefde. Oftewel,de liefde tussen Lennart en mij is al bezegeld door een echte non! hahah.

Ik heb haar facebook gekregen (de nonnen van tegenwoordig gaan echt met de tijd mee, hahah) dus ik kan het altijd nog vragen aan d'r. Wordt vervolgd dus! Maar ik vond het wel een heel lief gebaar van d'r. Ik ben er even later nog even bij gaan zitten, en heb nog wat dingen gevraagd over het geloof, en hoe ze non is geworden. Wel heel mooi zoals ze het uitlegde allemaal! Echt een bijzondere vrouw!

(als iemand trouwens iets weet over het verhaal van de zelfgemaakte zwaan, kom maar op! haha)

Voor de rest hebben we wat rondgevaren, en lekker in de zon gelegen. Ook zijn lennart en ik nog een rondje wezen kanoën, erg mooi! En zijn we met z'n 4en nog een grot in gelopen.
Vandaag dus een lange terugreis gehad, en ik ben snipverkouden geworden. Lennart en ik hebben trouwens de rondreis voor een deel al geboekt! We vertrekken a.s. zondagavond (8 juli) en dan gaan we met een 'open-tour bus' naar Hué. In Hué kunnen we uitstappen, en dan hoeven we maar even bij zo'n boekings centrum langs te lopen, en dan staat er 2 dagen later alweer een bus voor ons klaar. De weg die de bus af gaat leggen is:
Hanoi- Hué
Hué - Hoi an
Hoi an - Nha Trang
Nha Trang - Da Lat
Da Lat - Mui Ne
Mui Ne - Sai Gon.

Vanaf Sai Gon (Ho Chi Min-city) moeten we met de trein/taxi/bus verder richting de mekong delta, en vanaf daar gaan we richting Cambodja. Het komt nu wel heel dichtbij allemaal dus! Maar ik heb er ook wel heel veel zin in. Ik zou er niet aan moeten denken om nu al weer naar huis toe te moeten.

Nou, ik denk dat het reisverslag nu wel weer groot zat is, haha. Ik ga de foto's uploaden, zodat jullie er ook een beetje een beeld bij kunnen krijgen.

Heel veel liefs!

  • 07 Juli 2012 - 09:26

    Anne:

    jeeeeetje wat een gave foto's ! Die ene dat je op Monkey Island aan het zwemmen bent met Lennart, in dat glinsterlicht! Jullie hebben iig al veel mooie foto's samen!

    En dat verhaal van die non, erg bijzonder! ^^

    Geniet ervann :D

  • 08 Juli 2012 - 12:07

    Aart:

    Dat gaat een htc worden als je terug bent Laura.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Cát Bà

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 November 2016

Brisbane

17 Oktober 2016

Australië

18 Oktober 2012

Twee maanden later

17 Augustus 2012

Op naar huis!

08 Augustus 2012

Cambodja!
Laura

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 9957

Voorgaande reizen:

23 Juni 2012 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: