Weer een paar daagjes verder.. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Laura Huber - WaarBenJij.nu Weer een paar daagjes verder.. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Laura Huber - WaarBenJij.nu

Weer een paar daagjes verder..

Door: laurahuber

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 Juni 2012 | Vietnam, Hanoi

Als allereerste: van harte gefeliciteerd mama! :D Jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar je krijgt je cadeautje nog wel als ik terug kom :) Zullen we vandaag nog even skypen?

Wat leuk trouwens, al die reacties op mijn fotos en 1e verhaaltje. Fijn dat jullie het leuk vinden om te lezen. Even een paar korte reacties:
Femke, dat zijn geen haren in die wasbak. Ieder zwart stipje staat voor 1 mier. Vooral lekker om je mond te spoelen daar, of je tanden te poetsen of.. Nouja, je kan zelf wel bedenken dat ik de eerste keer goed schrok.
En, hahah, een 2,5 voor engels. Ik hou het toch maar bij die 4,2 dan, hahah. Maar ach, niet geschoten is altijd mis.

Zo, de afgelopen paar dagen. Gisterochtend zijn we om 9 uur (het uitslapen kan ik hier echt gaan vergeten) naar een plek in een bos gegaan. Dit deden we onder leiding van de zelfde persoon waarbij we de dag ervoor uit eten zijn geweest. Het was een onwijs mooie plek! Het had echt de uitstraling van zo'n luxe resort, maar er waren helemaal geen toeristen. Het was echt een plek die alleen bekent is bij Vietnamezen, wat het alleen maar leuker maakte. Met een hengeltje in de hand zijn we naar een huisje aan het water gelopen en zijn we daar gaan vissen. En, jajaa, ik heb ook meegedaan aan de marteling van én de worm die langzaam maar zeker wordt verzopen, en de vis die inclusief een gst in zijn bek naar lucht zit te happen op het droge. Maar het was hartstikke leuk om een keer mee te maken. Mijn worm was alleen niet aantrekkelijk genoeg blijkbaar, want ik heb geen vis kunnen vangen. Uiteindelijk ben ik maar gaan genieten van het zonnetje met mijn boekje. (Echt onwijs handig trouwens die Ereader mam, dankjewel!) Daarna zijn we met z'n allen naar een ander hutje gegaan, en daar zijn we gaan eten. Echt, de Vietnamese keuken is inderdaad een van de lekkerste keukens die er bestaan. Helemaal geen bakken met rijst, bami of nasi, maar juist heel veel andere diverse dingen. Zoals dingen die lijken op spinazie en bonen, maar met een nog betere smaak. Het eten met stokjes gaat trouwens al beter, nog even en ik ben een ware prof, haha. Even de hoogtepunten van dat etentje: Ik heb kikker op. Ja, echt een kikker, met ruggetje en al. (zie fotos.) En ik heb onze zelf gevangen vis op, die we dus die ochtend hadden gevangen. Ik voelde er alleen niet zoveel voor om ook het hoofd op te eten, maar voor de rest was het heel lekker allemaal!

Gister zijn we nog even naar Hanoi gegaan. Daar hebben we ook nog rondgelopen over een markt. Wat een vreemde cultuur is het ook. Slapende mensen tussen de groentes, vissen die nog leven en zomaar uit de bakken springen, pats, op de grond. De mensen zijn wel heel vriendelijk allemaal, dat is heel fijn! Daarna zijn we doorgelopen naar het Ho Chi Min-museum, en de plaats waar die man ligt. Het was helaas gesloten, het had me wel apart geleken om hem daar in levende lijve te zien liggen!

De alcohol gaat er hier trouwens vrij makkelijk in allemaal, en is ook vrij gemakkelijk en snel weer te voelen, haha. Maar dat levert alleen maar gezellige momenten op, zoals onder andere de fles champagne aanbreken.


Ook wou ik nog even de naam: 'Aart' vermelden. Gewoon omdat het Aart is, en hij heerlijk kan koken. Hahah, das leuk he Aart? Je eigen naam in een reisverslag? :)
Hahah, okee, ik begin onzin uit te kramen. Ik wou eigenlijk alleen even vermelden dat Aart gister een héérlijke maaltijd heeft gekookt, daar waren we echt aan toe. Met aardappeltjes, spekjes, kip, boontjes.. hmm! Dat ga ik toch wel missen de komende maanden denk ik hoor!

De planning voor de komende dagen:
Vrijdagnacht de nachttrein naar Sa Pa (een dorpje in de bergen). Daar blijven we dan tot zondagavond, en dan gaan we weer met de nachttrein terug. Je heb op zaterdag de 'bruidsmarkt'. Hier gaan we zeker even bij kijken, haha! En voor de rest gaan we denk ik gewoon de omgeving daar verkennen.

Van dinsdag tot donderdag gaan we met een vrouwtje van het onderzoeksinstituut mee naar Cat Ba (Dat is in Ha Long Bay) Daar gaan we vooral 3 dagen aan het strand liggen, genieten van de hitte, en je kan meevaren op een boot. Ook lijkt het me bijzonder om daar de grotten in te gaan. Maar we moeten maar even kijken wat het kost allemaal :)

Oeh, gister avond gigantische kakkerlakken gezien! (zie fotos) Over de fotos gesproken, ik mag er max. 150 uploaden. Echt heel jammer vindt ik dat! Maar, vooral voor papa en mama denk ik, maar misschien ook voor andere mensen: Als jullie de fotos willen houden, of af en toe terug willen zien is het denk ik handiger om ze nu al vast op te slaan op je eigen computer. Ik ga namelijk als ik geen nieuwe fotos meer kan uploaden, de oude fotos ervan af halen. Zo kunnen jullie in ieder geval de nieuwste fotos zien.


Zo dat is toch een wat groter verslagje geworden dan verwacht, haha.
Ik ga nu wat fotos erop zetten, dan kunnen jullie er weer een beetje iets bij voorstellen hoe gek en chaotisch alles hier is!

Heel veel liefs vanuit Vietnam!

  • 28 Juni 2012 - 13:44

    Gerda En Bram:

    Hallo Laura,

    We zijn heel erg blij met je geweldige reisverhalen. Je schrijft ook zo leuk, het is net of je bij ons aan tafel zit te vertellen. Met die hitte zul je wel een heel ander dagritme krijgen denk ik; 'smiddags een dutje doen en 'savonds lang op. Bram heeft al je foto's op de computer veilig gesteld. We proberen er als je terugbent een boekje van te maken.
    Heb je echt een kikker op? We zullen je dan voortaan bij onze vijver weg moeten houden ha ha!
    Nog heel veel plezier daar en veel liefs van Gerda en Bram xxx

  • 30 Juni 2012 - 05:16

    Monique:

    Hallo Laura, wat een belevenis allemaal, die kikker.. jak! Als ik het zo lees heb je ook nog veel te zien,
    pas je op dat ze je niet verhandelen op de bruidsmarkt? ha ha, een fijne belevenis en ik ga je volgen. groetjes Monique

  • 30 Juni 2012 - 20:10

    Anne :

    Hoooi pikje ^^

    Wat een dappere dodo ben je, met je kikker eten! Was dat dat uitgeholde groene rubberachtige ding? :P Nice! Ik geloof dat je je nu nog niet echt beseft, wat een mooie fotos je hebt gemaakt! Dit soort beelden zie je niet vaak ^^.
    Ps. fijn dat je je ''roze waaiertje'' van mij kan gebruiken :P Hoopte al dat ie niet gesloopt was ofzo XD. Je kan m goed gebruiken lijkt me :P!

    Geniet van maar van alle unieke kansen die je hebt, door bij families te eten, speciale natuurparken te bezoeken & je zo te kunnen onderdompelen in het echte Aziatische leven^^ !

    Liefs en ik blijf je volgen,

    pikje

  • 01 Juli 2012 - 19:20

    Fem.:

    Oohhhh Lau toch geen echte kikker????? is dat die slappe groene lap met hangpootjes?
    Ziet er verder heel gezellig uit . Die man op die brommer met achterop meer bagage dan ik in de auto kwijt kan ..... ongelofelijk knap !
    Geniet en groeten aan MAL.
    x

  • 08 Juli 2012 - 11:58

    Aart:

    Hoi Laura en lennart
    Ik ben heel aangekomen in Bennekom
    Mijn naam in jou verhalen !!! daar ben ik best trots op en wat doet die htc van mij zijn werk goed he? hahaha
    Veel pleziet jullie nog ik mis jullie nu al.
    groet Aart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 November 2016

Brisbane

17 Oktober 2016

Australië

18 Oktober 2012

Twee maanden later

17 Augustus 2012

Op naar huis!

08 Augustus 2012

Cambodja!
Laura

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 9957

Voorgaande reizen:

23 Juni 2012 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: