Twee maanden later - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Huber - WaarBenJij.nu Twee maanden later - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Huber - WaarBenJij.nu

Twee maanden later

Door: Laura Huber

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Oktober 2012 | Nederland, Amsterdam

Mijn laatste verslagje over de reis! Het was eigenlijk bedoeld als voorwoord voor in het fotoboek, maar hij was blijkbaar te groot geworden, haha. Dus dan maar zo :)

Hallo iedereen!

Wat is het leuk om al die foto’s en reisverslagen terug te zien! Het lijkt al zo lang geleden allemaal, terwijl het, nu ik dit fotoboek aan het maken ben, nog maar 2 maandjes geleden is.

Ik weet nog goed dat we terugkwamen in Nederland. Dolblij was ik dat we de reis überhaupt overleeft hadden, haha, en dat je weer uit de kraan kon drinken in een schoon land. Helaas wordt je heel snel weer meegezogen in die ‘sleur’ van het normale leven, en verdween de vakantie op de achtergrond. De herinneringen begonnen all snel te vervagen, wat ook niet zo gek was trouwens, want het waren er ook zo veel!

Gelukkig kwamen de herinneringen wel weer terug. Beetje bij beetje begon de reis weer werkelijkheid te worden in plaats van een of andere vage droom die heel snel voorbij is geflitst. De mooie maar ook minder mooie dingen kwamen weer boven. De prachtige landen, de lieve mensen, en de bijzondere dingen die we mee hebben gemaakt.. Maar ook het de stress, de verantwoordelijkheid die je ineens krijgt en de angstige momenten waar je maar mee om moet zien te gaan. Je voelt je zo jong en klein als je beslissingen moet maken waarvan je niet weet hoe het af gaat lopen, in een land zonder zekerheden; je hebt er immers geen goede ziekenhuizen, of mensen die goed Engels praten.

Gezien alles wat we mee hebben gemaakt, vind ik het ook heel bijzonder dat het zo goed is gegaan tussen Lennart en mij. We kende elkaar voor de reis nog helemaal niet zo lang en goed, en het was maar afwachten hoe het zou lopen tijdens de reis.

Er waren dus wat onzekerheden af en toe en er was wat spanning, maar dat maakte het denk ik juist zo’n bijzondere reis. Bij het echte backpackers-leventje hoort ook wel wat spanning denk ik. En naast alle stress hebben we natuurlijk ook volop kunnen genieten.

Ik vond het prachtig om op deze manier een deel van Azië te ontdekken, en hopelijk kan ik in de toekomst meer van dit soort reizen maken. Het lijkt het me zo mooi om meer te zien van de wereld! Zoals Afrika, Australië, Zuid-Amerika, Scandinavië.. Er zijn nog zoveel mooie plekjes te bezoeken!

Veel liefs,
Van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 November 2016

Brisbane

17 Oktober 2016

Australië

18 Oktober 2012

Twee maanden later

17 Augustus 2012

Op naar huis!

08 Augustus 2012

Cambodja!
Laura

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 9946

Voorgaande reizen:

23 Juni 2012 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: