Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura Huber - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura Huber - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Laura Huber

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 November 2016 | Australië, Brisbane

Jaaa daar ben ik weer! Want na 43 dagen op reis te zijn, leek het me wel weer hoogtijd om jullie iets te laten weten. Daarbij komt dat ik nu zelfs mijn eigen laptopje heb gekocht, waardoor het schrijven veel makkelijker gaat dan via mijn mobiel.

Okee, op naar Cairns. Erg warm, introductie van Goon (de enige betaalbare drank in Australië), veel nachtclubs, verboden te zwemmen in de zee vanwege de krokodillen, ‘chillen’ in de lagoon en heel veel nieuwe mensen leren kennen. Ik denk dat dat deze tijd in Cairns wel goed omschrijft. Het was in het begin zeker even wennen om alleen te reizen, maar gelukkig waren er veel mensen van de Australian Backpackers nog in Cairns. Daarnaast had ik een heel leuk en actief hostel waar ik veel mensen heb leren kennen.
In Cairns zelf heb ik het de eerste paar dagen wat rustig aan gedaan. Een lonely planet gekocht, wat dingen uitgezocht en nog gesnorkeld met Karlijn in het Great Barrier Reef. Hier hebben we een schildpad en een kleine haai gezien!
Op maandag 17 oktober hebben we een auto gehuurd en ben ik samen met drie anderen de Daintree Rainforest ingegaan. Ontzettend mooie omgeving en heel erg leuk dat we zelf met de auto zijn gegaan. Op die manier kon je overal stoppen waar je maar wou, waardoor we veel mooie verlaten stranden hebben kunnen bezoeken. Tijdens deze twee dagen werden we vergezeld door ontzettend veel mooie *ugh* dieren die blijkbaar in de Daintree Rainforest leven. Met stipt op nummer 1; de spinnen. Zo hebben we geprobeerd om vrienden te worden met Blitzie, de gigantische spin die s’avonds bij ons hostel aan het rond springen was in zijn web. Helaas liep dit plan in het water toen er een andere, kleinere maar giftige spin, op de tafel viel terwijl wij daar kaartspellen aan het spelen waren. Ik wist niet hoe snel ik terug naar de kamer moest gaan! Daarnaast waren er ook gigantische kikkers op het terrein van het hostel en hebben we een Cassowary met een jong gezien langs de kant van de weg, heel bijzonder!

Eenmaal terug in Cairns ben ik samen met Talitha en Arthur, twee Duitsers die ik in hostel Asylum had ontmoet, gaan reizen. Talitha had net een auto gekocht en was van plan om naar het zuiden te trekken. Perfect dus! Talitha kon in de auto slapen en Arthur en ik sliepen samen in de tent. 2 Weken lang zijn we samen van Cairns naar Airlie Beach gereden, hier moesten we op 3 november zijn voor onze boottocht door de Whitsundays. Deze twee weken hebben we gekampeerd op gratis kampeer plekken, gedoucht in openbare douches/watervallen die we onderweg tegen kwamen en ontzettend mooie plaatsen gezien! Als eerste toeristische stop: Mission Beach. Hier was echter niet zo veel te beleven, behalve een groot strand, waar je niet in mocht zwemmen vanwege kwallen en krokodillen, dus we zijn snel weer doorgegaan. Daarna door naar Townsville en Magnetic Island, oftewel het koala eiland, gegaan. Hier hebben we overnacht in Radical beach; een ontzettend mooi, verlaten strand helemaal voor ons zelf! De volgende dag ook nog de Fort Hike gedaan en daarbij een wilde koala gezien!
Vanuit Magnetic Island zijn we via wat omwegen en gratis parkeerplekken naar Airlie Beach gereden. De nacht voor we op de boottocht gingen hebben we in een hostel geslapen. Wat was het heerlijk om weer een normaal bed te hebben met een normale douche en wc! Ook was het heel leuk om weer andere mensen te ontmoeten. Doordat we 2 weken op gratis kampeer plekken hebben gekampeerd hebben we namelijk bijna geen andere mensen ontmoet.
Daarna op naar de zeilboot van de Whitsundays! Arthur en ik zaten op dezelfde boot en Talitha op een andere. 3 Dagen en 2 nachten hebben we over de Whitsundays gevaren, gesnorkeld (Nemo nog gezien!), gezwommen en gechilld. Heerlijk! Wel echt maar een half uurtje gezeild in totaal, terwijl het een echte ‘zeilboot tocht’ was, maar ach, de rest was heel gaaf! We hebben ook nog dolfijnen, haaien, tonijn en schildpadden heel dicht bij de boot zien zwemmen. Heel bijzonder!

Na de Whitsunday’s heb ik besloten om alleen verder te gaan reizen. Ik heb echt een geweldige tijd gehad met Talitha en Arthur, maar na 2 weken samen kamperen is het ook wel heel fijn om weer nieuwe mensen te ontmoeten en mijn eigen plan te trekken. Ik ben met de Greyhound bus van Airlie Beach naar Agnes water gegaan om daar een Castaway tour te gaan doen. Een ‘unguided tour’ van 3 dagen op een onbewoond eiland met een (zo goed als 24/7 dronken) supervisor. We gingen er heen in een klein vliegtuigje voor 3 passagiers en dat vliegtuigje maakte onderweg allemaal duikvluchten en andere stunts. Het klonk best eng, maar het was ontzettend gaaf! Ik mocht voorin zitten, waardoor ik kon communiceren met de piloot. Op het eiland aangekomen mochten we alles doen wat we wouden en wanneer we wouden, zoals; vissen, sandboarden, stingrays vangen met een speer, volleyballen, kayaken, zwemmen en in de nacht in de hangmat slapen als je wou (dit heb ik 2 nachten gedaan). Terwijl ik daar was heb ik besloten om nog een extra dag te blijven, dan had ik net wat meer tijd om rustig alles te doen daar. Op de 3e dag heb ik zelfs een stingray gevangen met een speer, samen met twee Zweedse jongens! Een hele bijzondere ervaring. Na 4 dagen dus weer terug met het vliegtuig naar Agnes water. Er was geen douche op het eiland, dus het was heerlijk om na 4 dagen weer in een normaal hostel te zitten, te douchen en weer in een normaal bed te slapen.
De dag dat ik terugkwam in Agnes water kreeg ik een Facebook bericht van Tricia. Ze vertelde me dat ze dacht dat wij familie waren en ze wou me heel graag ontmoeten. Hoe toevallig dat ze me net nu tegenkomt op Facebook, nu ik in Australië zit!! Ik ben van Agnes Water naar Noosa gereisd, waar ze me heeft opgehaald met de auto. Samen zijn we, met wat omwegen en echte ‘Australische’ plaatsen te hebben gezien, naar Brisbane gereden. Hier kan ik in hun (Tricia en Chris, haar man) huis blijven slapen voor zolang als ik wil!! Heel erg luxe. Die nacht heb ik dan dus ook echt geweldig geslapen in een 2 persoons bed helemaal voor mezelf. En gedoucht met een echte grote zachte handdoek. Wat een luxe na al die tijd!! Ik ben 6 dagen bij hun gebleven en heb hier ook een laptop gekocht om werk te kunnen zoeken. Tijdens deze week heb ik al veel van Brisbane, de omgeving, de Goldcoast en de bergen achter de Goldcoast kunnen zien dankzij Chris en Tricia.

Na die zes dagen heb ik een weekendje in een hostel in Brisbane centrum geslapen, om weer wat mensen te ontmoeten en meer van Brisbane in de nacht te kunnen zien :) . En ik heb werk gevonden! Vanaf dinsdag 22 november kan ik als het allemaal goed gaat beginnen als aardbei verkoper in Brisbane!! Hier ben ik echt ontzettend blij mee! Nu kan ik een tijdje in Brisbane blijven wonen, wat echt een ontzettend fijne en leuke stad is!

• 27 November 2016 - 21:36

Mich:

Hoi Laura,
    Leuke belevenissen allemaal, sommige ook wel spannend als je het mij vraagt; een rog vangen bijvoorbeeld!
    Via de app heb je al wel wat foto's gedeeld, maar misschien heb je ook nog foto's die je hier wilt delen?
    Ben benieuwd,
    Groetjes, Mich

• 26 December 2016 - 20:02

Pauline Van Rooij:

Hoi Laura,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Het zal wel bijzonder zijn om de Kerst en je verjaardag in Australie te vieren zonder je familie, maar ik heb uit je verhaal begrepen dat je daar ook nog familie hebt wonen!

Het is echt geweldig wat je allemaal al hebt meegemaakt daar, knap dat je dit allemaal in je eentje doet.
    Je hebt natuurlijk al veel leuke mensen ontmoet, maar daarna ga je er toch weer alleen op uit.
    ik heb even op de landkaart gekeken waar je allemaal geweest bent, dat zijn al heel veel kilometers..
    Dan zie je pas hoe groot Australie is, echt enorm!
    Het is echt erg leuk je belevenissen te volgen en ben al benieuwd naar je volgende verslag.
    Ben je nog steeds aardbeienverkoopster in Brisbane?

Ik wens je een spectaculaire jaarwisseling en heel spannend en leuk 2017!